♥~Followers~♥

Friday, November 5, 2010

cubaan memasak kek batik :)



assalamualaikum dan hai kawan2/pengunjung2/peminat2 .

hari ni , nak story pasal pengalaman daku buad kek batik semalam . HUHU .
kononnya nak buat untuk sepupu-sepapat yang nak mai umah hari ni .
walaupun macam2 dugaan yang melanda masa nak masak kek batik ni ,
alhamdulillah , memang rezeki ampa la sepupu2 ku ,
ada gak la kek batik ku untuk dimakan ye :D
ceritanya macam ni , mula2 aku sediakan bahan .
macam kat bawah ni . [ sempat lagi snap pic , hehehe ]


- serbuk koko van houten , telur , majerin , biskut marie -


pastu , aku ikut arahan macam dalam buku resipi mak .
kat situ tulis , masukkan dulu butter . biar cair then masukkan gula lak .
pastu biar sampai hancur kot . tak pe la ,
aku pun kacau la sambil tunggu gula tu cair semua .
dah dalam buku tu tulis camtu .


kacau dan kacau dan kacau entah la berapa minit dah ,
pastu tiba2 ja asap berkepul2 . HAHAHA .
butter + gula aku dah hangit !! -______-"
[ ni la padahnya 'selalu' masuk dapur ]
masa tu panik gak ar , jerit2 panggil mak .
bila mak mai tengok , mak istighfar panjang .
ye la , membazir butter dan gula .
nasib baik la telur tak masukkan lagi .
terpaksa la aku buang dan mula balik buad .
mula2 rasa cam tak nak buat dah . takot jadi hangit balik .
2nd time buat , pas masuk gula , tak tunggu lama dah .
terus masukkan telur . dan akhirnya ,
walaupun mula2 nampak macam tak jadi ,
bila dah siap , sedap gak . HEHE .
tu je , sekian .




ouhh , ni ada resipi yang aku copypaste dari blog UMMI AMIR .

credit to her .
edited by misstrah .









0 bar darkchoc lah !:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...