♥~Followers~♥

Tuesday, June 14, 2011

tindakan pantas takut diculik =D

Assalammualaikum & hi =)


dalam entri sebelum ni,aku ada tulis aku nak pi umah layha (nama glam tuh,hehe) kan..haa,petang Jumaat tuh,aku n ilha pi ke umah leha saja-saja ja jenjalan..sebelum ni dah pernah pi dah rumah dia tapi kali ni kami pi tidur sana..2 hari 1 malam jaa..kami berdua pi rumah leha naik bas kot..haha..dan semestinya cik leha la yang menjadi tourist guide kami daripada tmn mrkisah ke nibong tebal..sebabnya,aku n ilha tak reti kot naik bas nak pi mana2..huhuhu..malu2..ye la,sebelum ni nak pi mana2 pun ada orang hantar n amek..kali ni,nak adventure sket,konon2 nak belajar naik bas sebab nanti dah masuk U susah kot kalau tak reti naik bas..-____-"
ni pun baru kali ke 2 aku naik bas rapid..best gak naik bas ni..tambah2 bila tak ramai orang..tak ada mat bangla + indon berhimpit2 dalam bas..


kenangan dalam bas rapid

ilha yg hepi mepi =)

mesti ada yang pelik mcm mana leha leh bawak kami naik bas dr tmn mrkisah sedangkan dia duduk kat nibong tebal...haa,pagi tuh,ilha dah pi dah parit buntar sebab pi shopping kat pasar kemboja..aku tak pernah lagi la jejak kaki kat pasar kemboja ni tapi ilha cakap banyak jual kain2,baju,tudung...sebelum tu ilha pi ambik dulu leha kat umah dia,pi psr kemboja then balik ke tmn markisah..dalam pukul 2 lebih mcm tu baru kami bertiga ni naik bas rapid pi nibong tebal..tambang dari tmn markisah ke nibong tebal takda la mahal sangat..rm 2 jaa..lepas tu dari nibong tebal ke parit buntar pulak kena naik bas lain..sebabnya rapid ni berhenti sampai n.tebal jaa..sampai parit buntar kami pi la shopping2 dulu..best kot,banyak kedai2 jual baju,tudung..sempat gak la aku shopping baju 2 helai..hehe..lepastu beli gak kain pelikat 4 helai sebab opah aku pesan..nak buat sedekah kat sedara mara..satu dah pn selamat dapat kat abah aku..

masa kat parit buntar ni kan,kami tunggu la kat dalam kereta sementara mak ayah leha pi beli barang2 harian kat pasar..mak ayah leha ni bukak kedai makan tau kt nibong tebal..kedai makan ikan semilang..kalau sapa2 duk area sana leh la pi merasa masakan mak ayah leha..nak tau kat mana kedai makan ni pi la tanya kat leha..aku pun bukan tau sangat..hehe..haa,sambung balik..masa kat psar tu,kami 3 orang duk la diam2 (tak la brapa diam) dalam kereta..dah penat round2 kedai..masa tu,ada la sorang lelaki cina ni jalan tepi kereta ayah leha,dia mula2 macam duk tengok2 kereta ni..takpa la,lepastu aku nampak dlm side mirror depan,lelaki cina ni patah balik n cuba nak bukak pintu kereta ayah leha..aku tekejut kot..haa la,tiba2 ja mai nak bukak pintu kereta..lepas tu dengan sepantas kilatnya (haha,terover sudah) aku pun nak bukak la pintu kereta..tindakan refleksi kot..konon2nya nak lari la sebab takut ada orang nak culik kami..hahahahaha...tapi ilha tarik tangan aku n tanya,"ni awat ni???"..hahaha...lepastu si ilha n leha ni punya la gelak tak ingat dunia kat aku..kurang asam tul..tapi nasib baik gak ilha tarik tangan aku awai2,kalo tak ntah2 aku dah lari jauh,depa dua tengok ja aku lari,lagi malu..hahaha...rupa2nya lelaki cina tu nak buh sayur dalam bonet kereta..tu yang dia bukak pintu tu..leha tak heran la sebab dia memang dah tau..haha..habes aku jadi bahan lawak depa dua...serius masa tu aku takot kot..ni kes banyak tengok drama melayu n indon la nih..hahahaha..gila malu time tuh..sabo je laa..tapikan kalau tak berhati2,susah gak..zaman sekarang ni macam2 boleh jadi..budak 12 tahun pun leh tikam orang..mana nak tau kan..haiii,dunia2..mintak2 la Allah jauhkan aku,keluarga,rakan2,cikgu2 n sesiapa saja daripada benda2 mcm ni..

okeylah,panjang lak cerita aku kali ni kan..mesti takdak sapa baca kan..haha..ni nak habaq,sapa2 nak merasa kek lapis sarawak,leh la pi ke link ni ...abah aku punya belog..tapi yang dok editnya aku laa..haha..sapa2 nak order atau nak bagi cadangan apa2 ka leh la bagitau aku k..adiosss..


10 bar darkchoc lah !:

N.I.E said... BALAS

hahahahaha.
aku ska post ang kali nie.
aku bg 5 bintang!!!

hantu kodok said... BALAS

haha.. Aq xboleh nk berenti nk gelak kot. Haha.

layha-banderz said... BALAS

wahahhah...lawak tul bila engt blik..
ak gelak kut bca entry ni..hahhah
ak duk byang msa 2..ngan ken pelikat la..hahahha

misstrah said... BALAS

@N.I.E

haha..hg memang..suka gelak kt aku..

misstrah said... BALAS

@layha-banderz

jgn kata hg..aku ngah taip pun duk gelak..adoii..maluu kot..haha =D

N.I.E said... BALAS

kain pelikat,
kain pelikat,
lalalalala...

misstrah said... BALAS

@hantu kodok

amboihh,syok gelak noh..hg spa eh..identiti misteri lagi nih..haha

Deq said... BALAS

Tirah.. yna yg tk dak time situasi tu pn.., tk hnti glak lg ni...
nk terguling pn ad...:))

schafify said... BALAS

syes lawak weh..haha

misstrah said... BALAS

@yana & sha >>seb bek tak jd msa kita kt kmtk..kalo tak lg malu..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...